Receptionsansvarig Ulvö Hotell

Ulvön ligger i Höga Kustens yttre skärgård och är även känd som Bottenhavets pärla. Detta världsunika område är en av Sveriges snabbast växande destinationer med en natur i absolut toppklass. I Ulvöhamn ligger små fiskarbostäder och sjöbodar tätt längs huvudgatan. Promenaden från färjan till hotellets restaurang är inte mer än 500 meter lång, men full av intryck som väcker sinnena till liv.

Ulvö Hotell invigdes för allra första gången 1905. Under hotellets första 100 år har flertalet ägare passerat och var och en lämnat sina avtryck. Vid senaste ägarbytet 2008 gjordes stora investeringar och verksamheten förvandlades från vandrarhemsstandard till ett intrycksfullt hotell med 26 utsökt inredda hotellrum. Hos oss får du arbeta i en fantastisk miljö där vi planerar, utvecklar och säljer konferenser, logi, hotellpaket, bröllop, event och upplevelser till både privatpersoner och företag.

Du som söker

Vi letar efter dig som har ett naturligt driv, är social och kommunikativ, är villig att anstränga dig det lilla extra för våra gäster och personal. Du är prestigelös gentemot såväl gäster som mot övrig personal i verksamheten och du tvekar inte att hoppa in och hjälpa till där det behövs. Hos oss kommer du att få vara med och utveckla och förbättra verksamheten ur alla tänkbara aspekter. Därför är du en positiv och kreativ individ som ser möjligheter där andra kanske ser problem.

Du som söker bör ha en bakgrund inom en liknande roll eller på väg framåt i din karriär. Du behöver ha arbetat i hotellbokninssystem tidigare och ha erfarenhet från Revenue management.

Tjänsten

I rollen som receptionsansvarig är du spindeln i nätet. Tjänstens huvudsakliga ansvarsområde innefattar framför allt ansvaret för gästernas upplevelse, från första kontakt till utcheckning. Du ansvarar därmed för verksamhetens offertarbete, bokningssystem och fakturering. Du är själv operativ under perioden april-oktober och det kräver att du delvis bor på Ulvön under dessa månader (personalboende finns). Du ansvarar för övrig personal i receptionen, sköter bemanning, introduktioner och schemaläggning. Under vintermånaderna innebär tjänsten ett större fokus på försäljning, paketering, marknadsföring och verksamhetsutveckling.

Omfattning

100% tills vidare, sex månaders provanställning, tillträde och lön enligt överenskommelse. Förskjuten årsarbetstid med mer ledighet och mindre arbetstid under vintern då verksamheten är stängd. Varierande arbetstider dag/kväll/helg.

Vi rekryterar löpande och tillsätter tjänsten relativt omgående eller enligt överenskommelse.

Varmt välkommen att skicka din ansökan till jennie@hoglandssagen.se